هشدار جدی ایران به رژیم صهیونیستی


جمهوری اسلامی ایران در مقام ریاست جنبش غیرمتعهدها به بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به اصول و قوانین بین‌المللی هشدار داد.

جمهوري اسلامي ايران در مقام رياست جنبش غيرمتعهدها به بي‌توجهي رژيم صهيونيستي به اصول و قوانين بين‌المللي هشدار داد.

غلامحسين دهقاني سفير و نمايندگي کشورمان در سازمان ملل متحد در نشست کميته سياسي مجمع عمومي اين سازمان با موضوع وضعيت آوارگان فلسطيني، توجه جدي جامعه بين المللي به وضعيت اسفناک مردم مظلوم فلسطين و تلاش براي کاستن از درد و رنج آنان را خواستار شد.

وي با اعلام تاسف شديد اعضاي جنبش غير متعهدها به وضعيت نامطلوب آوارگان فلسطيني ساکن اردوگاههاي اراضي اشغالي بويژه نوار غزه و اعمال خشونت و نقض مداوم حقوق مردم فلسطين در حملات نيروهاي رژيم صهيونيستي، گفت: نکته قابل تامل در اين است که کميسر عالي آژانس امداد و اشتغال ملل متحد نيز به اين موارد در گزارش خود اشاره کرده است.

غلامحسين دهقاني ادامه شهرک سازي‌ها، ساخت ديوار حائل، تخريب منازل، اعمال محدوديت تردد، بازداشت و دربند کشيدن هزاران فلسطيني و آواره کردن شهروندان مناطق اشغالي و موارد بي شمار ديگري از اقدامات تجاوزکارانه اين رژيم را نشانه بي اعتنايي اين رژيم به قوانين بين المللي و تضعيف برنامه ها و فعاليتهاي آژانس امداد و اشتغال ملل متحد دانست.

وي افزود: جنبش غير متعهدها از جامعه بين الملل انتظار دارد تا با ايفاي مسئوليت اخلاقي، سياسي و حقوقي خود به اقدامات غيرقانوني و نقض حقوق مردم فلسطين از جانب اين رژيم اشغالگر پايان دهند.

دهقاني همچنين با اشاره به گزارش کميسرعالي آژانس امداد و اشتغال ملل متحد گفت: وضعيت اقتصادي مردم غزه بواسطه محاصره شش ساله اين منطقه وخيم تر شده و ادامه اين محاصره غيرقانوني موجب بدتر شدن امکان امداد رساني به مردم غزه و محروميت بيشتر آنان از دسترسي به نيازهاي اوليه انساني شده است.

وي همچنين رعايت همه کنوانسيون ها و قطعنامه هاي سازمان ملل بويژه قطعنامه ۱۸۶۰ شوراي امنيت سازمان ملل از جانب رژيم صهيونيستي را در پايان دادن به محاصره غيرقانوني غزه، تضمين تردد آزاد افراد و انتقال مواد اوليه مورد نياز مردم آن منطقه به داخل غزه و تسهيل انجام وظايف آژانس امداد و کار ملل متحد در شروع بازسازي مناطق مسکوني و زير ساختهاي غزه را خواستار شد.

جهت اطلاع از آخرین تغییرات وب سایت نازترین در خبرنامه وبلاگ ثبت نام کنید:




نظرات شما عزیزان:

هیوا
ساعت17:23---17 آبان 1392


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



جمعه 17 آبان 1392